EV CONGRES 2020

Indicatoren
en vroeg-signalering

SCROLL OM MEER TE LEZEN

Het lectoraat Ondermijning was in 2020 aan de beurt om het EV brede congres te organiseren dat op donderdag 17 december grotendeels uitgezonden werd vanuit de studio First Impression in Tilburg.

ev_-_congres_saxofonist_.jpg

Het EV maakte gebruik van het online platform LetsGetDigital van EventInsight. 298 deelnemers waren ingelogd tijdens het congres. Het thema was ‘Indicatoren en vroegsignalering’.

De moderator van het plenaire gedeelte van het congres was Ron Tenge (directeur Academie Veiligheid en Bestuur en voorzitter stuurgroep Expertisecentrum Veiligheid) en de muziek tijdens de pauze werd verzorgd door Rik van der Made, saxofonist en student aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten.

In het plenaire gedeelte werd ingegaan op de vraag wat indicatoren eigenlijk zijn en hoe betrouwbaar die in de praktijk blijken, zeker als de normale gang van zaken wordt verstoord door een pandemie. Aan de hand van interviews met experts uit wetenschap en praktijk werd het thema ingeleid. Emile Kolthoff (lector Ondermijning) ging in gesprek met drie deskundigen: Samantha Dinsbach (Directeur Publieke Gezondheid GGD Twente), Prof. dr. Antoinette de Bont (Erasmus School of Health Policy & Management) en Jack Mikkers (Burgemeester 's-Hertogenbosch).

Daarna hebben de EV-lectoren in een korte pitch het thema toegelicht op hun onderzoeksgebied en legden uit wat hun lectoraat wel, maar ook vooral niet, met indicatoren kan doen. Vervolgens konden de deelnemers met de lectoren in gesprek over het tot dan toe gepresenteerde.

Plenair

EV congres 2020 gemist? Het plenaire programma is hier terug te kijken

Na een korte pauze kon iedere deelnemer aansluiten bij een van de vijf interactieve en praktisch ingerichte workshops. De workshops werden door de lectoren en partners uit de beroepspraktijk ingevuld.

De volgende thema’s kwamen aan bod:

• Indicatoren voor kwetsbare branches
    (vanwege een technische storing is deze workshop op 5 februari nogmaals aangeboden aan de deelnemers die zich hiervoor hadden ingeschreven)
  • Indicatoren voor WijkMakers
  • Samenwerkende professionals en voor iedereen herkenbare indicatoren
  • Vroegsignalering van individu naar context
  • Robin Hood en de rechtsstaat

Workshops

ev_-_congres_lectoren...

EV CONGRES 2020

Indicatoren
en vroeg-signalering